Autor Wiadomość
BEBAK
PostWysłany: Pon 12:07, 03 Wrz 2007    Temat postu: Zaplon (motorowery)

Wkladamy do cylindra nieostry srubokret. Przy pomocy klucza obracamy walem korbowym krecac srube mocujaca krzywke dopoki tlok nie osiagnie gornego martwego punktu (tlok najdalej wysuniety w przod). W tej pozycji ustawiamy luz 0,3 mm pomiedzy mloteczkiem, a kowadelkiem po obluzowaniu sruby. Po regulacji srube zakrecamy. Miedzy mloteczek i kowadelko wkladamy pasek bibulki papierowej i powoli obracamy walem korbowym w przeciwnym kierunku do obrotlw silnika, az do chwili, kiedy bibulka zacznie przechodzic suwliwie miedzy kontaktami. W chwili, kiedy bibulke da sie wysunac odstep miedzy kontaktami wynosi 0,05mm. W takiej pozycji tlok powinien znajdowac sie 1,2-1,5 mm przed gornym martwym punktem.

###############################################

1. Zdejmujemy pokrywę zapłonu. 2. Zdejmujemy głowicę cylindra. 3. Ustawiamy tłok 3mm przed maksymalnym górnym położeniem. 4. Poluzowujemy śruby mocowania cewek i śrubę mocowania przerywacza. 5. Ustawiamy te części tak aby odstęp między stykami przerywacza wynosił 0.3 0.4 mm. 6. Sprawdzamy iskrę dotykając świecą kadłuba silnika i poruszając lekko kopniakiem (lub pedałami). 7. Jeżeli iskra jest wyraźnie widoczna to dobrze. Nie może być zanadto niebieska lub zanadto żółta. 8. Przykręcamy głowicę silnika i przystępujemy do próby odpalenia silnika. Jeśli nie odpali możemy lekko zmienić położenie cewek. 9. Brak iskry świadczy o uszkodzeniu kabla , świecy, cewek lub kondensatora. Zalecanymi świecami są: F80(Iskra) lub 225(Bosch) Odstęp między elektrodami 0,5 do 0.6 mm Opis przy śrubach mocujących cewki odkręcanych kluczem(7). Jak masz na śrubokręt musisz ściągnąć magneto. Zalecam wymianę na te odkręcane kluczem. PS: Możesz ustawić tłok również przez otwór świecy.


OBRAZEK Z simsonserwis.com

Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style by Vjacheslav Trushkin